ورود جاسوس‌ها به کشور را متوقف نمائید!

ورود جاسوس‌ها به کشور را متوقف نمائید!

نگاهی به سابقه حضور تیم ملی کشتی آمریکا در ایران
 ورود جاسوس‌ها به کشور را متوقف نمائید!/ وقتی فرستاده ویژه سالیوان در لوای سرپرست تیم کشتی آمریکا به تهران آمد!/ اقدامات ترامپ فرصت ویژه ای به وزارت خارجه برای پایان بخشیدن به بیماری کمبود غیرت
اين در حالی بود كه آنچه خانم كريستينا كلی را نخستين سرپرست خانم تيم كشتی فرنگی مردان در تاريخ امريكا نموده بود نه عضويت داوطلبانه در برنامه جامعه مدنی آمريكورپس و سابقه كار در شركت‌هاي آی بی ام و گوگل، كه ارتباط كاری با گريگوری ساليوان كسی كه خود را مشاور ارشد وزارت امور خارجه امريكا در ارتباطات استراتژيك با ايران و مجری ايده‌هايی مثل سفارتخانه ديجيتال و سرمايه گذاری 70 ميليون دلاری وزارت امور خارجه امريكا برای نفوذ در زندگی مجازی ايرانيان بوده معرفی می‌كند، بود
نحوه واکنش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با فرمان اجرایی ترامپ این روزها همچنان محل بحث طیف‌ها و گروه‌های  مختلف سیاسی واقع شده و پاسخ ایران به این اقدام همچنان در هاله‌ای از ابهام واقع شده است.
 
هر چند که ایران به واسطه توافق هسته‌ای بسیاری از اهرم‌های فشار خود را برای پاسخ‌گویی به اقدامات خصمانه آمریکا از  دست داده است اما شاید یکی از بهترین واکنش‌ها در برابر منع ورود ایرانیان به آمریکا اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممانعت از ورود اتباع آمریکا به کشور باشد، امری که عراق با وجود درگیر بودن با مشکلاتی چون داعش در آن پیش‌قدم شده و جلوتر از ایران به آن جامع عمل پوشانیده است.
 
در این بین اما وزارت امور خارجه کشورمان در برابر این اقدامات خصمانه آمریکا هنوز واکنش عملیاتی انجام نداده و جالب‌تر آن که برای بررسی چگونگی حضور تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی کشتی در روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه در کرمانشاه کمیته ویژه‌ای تشکیل داده است!
 
هر چند که این حد از انفعال را تنها از وزارت خارجه دولت روحانی می‌توان انتظار داشت اما نکته قابل توجه که احتمالاً بسیاری از دولت‌مردان نیز نسبت به آن غافل هستند سابقه حضور تیم ملی کشتی آمریکا در تهران در دولت باراک اوباما است؛  وقتی قرار شد تيم كشتی فرنگی مردان امريكا برای انجام مسابقه در مي سال 2014 به تهران بيايد امريكايی‌ها سرپرست اين تيم كه تمام اعضای آن مرد بودند را برای اولين بار در طول تاريخ امريكا خانم كريستينا كلی مدير بنگاه خيريه  كی ما  معرفی كردند تا رسانه‌هاي اين كشور بتوانند به جاي پوشش شكست‌های تيم كشتی امريكا در مسابقات تهران، اين كه امريكا توانسته براي اولين بار در 14 مي سال 2014 ايرانيان را وادار به پذيرش حضور يك زن در سالن پنج‌هزار نفري شهدای هفت تير نمايد به عنوان يك پيروزی تاريخی! فضا سازی‌ كنند(1).
 
 
حتی برای خود اين كارمند 43 ساله شركت گوگل، انتخابش به عنوان نخستين سرپرست زن تيم كشتی فرنگی مردان در تاريخ امريكا، عهده‌دار شدن اين سمت به قدري ضايع بود كه خودش در مصاحبه‌های بعدی گفته كه انتظار داشت در سالن هفت تير به جای تشويق هو شود!
 
البته برای اين خانم هم در ايران انصافا سنگ تمام گذاشته شد يعنی وزارت ورزش از او كه هيچ وقت در تمام عمرش ورزشكار نبود پس از پايان مسابقات كشتی دعوت كرد يك هفته بيشتر در ايران بماند تا برايش بازديد از همه جای كشور، از مدارس و يتيم خانه‌ها و مجلس شورای اسلامی  در تهران تا مغازه‌های صنايع دستی و رستوران‌ها در اصفهان برنامه مسافرت ترتيب داده شود. اين در حالی بود كه آنچه خانم كريستينا كلی را نخستين سرپرست خانم تيم كشتی فرنگی مردان در تاريخ امريكا نموده بود نه عضويت داوطلبانه در برنامه جامعه مدنی آمريكورپس(2) و سابقه كار در شركت‌هاي آی بی ام و گوگل، كه ارتباط كاری با گريگوری ساليوان (3 )   كسی كه خود را مشاور ارشد وزارت امور خارجه امريكا در ارتباطات استراتژيك با ايران و مجری ايده‌هايی مثل سفارتخانه ديجيتال و سرمايه گذاري 70 ميليون دلاری وزارت امور خارجه امريكا برای نفوذ در زندگی مجازی ايرانيان بوده (4) معرفی می‌كند، بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به زبان ساده‌تر در سال 2014 دولت اوباما در لوای تیم ملی کشتی سعی در پیاده کردن پروژه نفوذ در جمهوری اسلامی ایران را داشته است! حال که نزدیک به سه سال از این ماجرا می‌گذرد و ترامپ ورود تمام اتباع ایران از دانشجویان و اساتید گرفته تا سایر اقشار را به آمریکا ممنوع اعلام کرده است وزارت خارجه دولت تدبیر در رابطه با ورود تیم ملی کشتی آمریکا- با سوابقی که به آن اشاره شد- کمیته ویژه تشکیل داده است! 
 
لذا بهتر است که وزارت امور خارجه دولت یازدهم در اقدامی کارشناسانه ورود تیم ملی کشتی آمریکا به کشور را ممنوع اعلام نماید؛ چنان‌که اجازه ورود این افراد به کشور نوع خاصی از بیماری کمبود غیرت به حساب می‌آید که  در برابر تجاوزهای صورت گرفته به حقوق یک کشور تنها لبخند را تجویز می‌نماید. 
 
1-  http://www.huffingtonpost.com/bri-seeley/us-mens-olympic-wrestling-team-makes-history_b_5589576.html
2-  AmeriCorps (civil society program supported by the U.S. federal government)
3- Gregory Sullivan Senior Advisor for Strategic Communications on Iran at U.S. Department of State

4- http://mashable.com/2012/03/20/iran-electronic-curtain/

 



:: برچسب‌ها: ورود جاسوس‌ها به کشور را متوقف نمائید! ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : دو شنبه 11 بهمن 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: